Andries Neirynck

Andries Neirynck

Andries Neirynck

Ik ben Gemeenteraadslid, Oud-Voorzitter Groen Brugge, Voorzitter Bloemendaele Comité, oud-Voorzitter Scoutsgroep Savio

Behoud van de Brugse Groene Gordel door efficiënt en duurzaam om te springen met de beschikbare gronden en gebouwen is mijn motto. Onze kenniscentra voorzie je best in de nabijheid van onze universiteiten en hogescholen: de Brugse stationsomgeving en niet in het Chartreusegebied. De historische vervuiling in onder meer Zwankendamme, Kristus Koning en Ryckevelde moet volledig gesaneerd worden.

Op mijn to do lijst staan heel wat fietsvriendelijke projecten, zoals het realiseren van fietscorridors, fietstunnels en fietsbruggen, maar evengoed fietspaden i.p.v. slecht werkende fietssuggestiestroken.

De Brugse binnenstad moet autoluw worden, dagjestoeristen verzamel je best op randparkings. Je brengt ze naar de binnenstad met vlotte shuttles. Bovendien krijgt de Bruggeling zo meer parkeerplaats in zijn eigen buurt. Ook voor een nieuwe voetbalstadion is een grote randparking aan de Kinepolis de beste oplossing.

Voor de ontsluiting van Zeebrugge wordt eindelijk gekozen voor het spoor met de volledige aanleg van het derde spoor tussen Brugge en de bocht van Ter Doest en de kustvaart. Een nieuwe zeesluis moet er komen in het Verbindingsdok, hierbij moet maximaal ingezet worden op het versterken en versmelten van de verschillende woonwijken, een nieuwe sluis op de locatie van de oude Visartsluis is een historische misser.

Archeologie ligt met nauw aan het hart, elke archeologische site trekt mijn aandacht. Op mijn vraag werd de abdijsite van Ter Doest via georadar in kaart gebracht, in de toekomst wordt er verder opgegraven en hopelijk volgt er een mooi gedocumenteerd bezoekerscentrum

Andries Neirynck

Gemeenteraadslid

Ik ben Gemeenteraadslid, Oud-Voorzitter Groen Brugge, Voorzitter Bloemendaele Comité, oud-Voorzitter Scoutsgroep Savio

Behoud van de Brugse Groene Gordel door efficiënt en duurzaam om te springen met de beschikbare gronden en gebouwen is mijn motto. Onze kenniscentra voorzie je best in de nabijheid van onze universiteiten en hogescholen: de Brugse stationsomgeving en niet in het Chartreusegebied. De historische vervuiling in onder meer Zwankendamme, Kristus Koning en Ryckevelde moet volledig gesaneerd worden.

Op mijn to do lijst staan heel wat fietsvriendelijke projecten, zoals het realiseren van fietscorridors, fietstunnels en fietsbruggen, maar evengoed fietspaden i.p.v. slecht werkende fietssuggestiestroken.

De Brugse binnenstad moet autoluw worden, dagjestoeristen verzamel je best op randparkings. Je brengt ze naar de binnenstad met vlotte shuttles. Bovendien krijgt de Bruggeling zo meer parkeerplaats in zijn eigen buurt. Ook voor een nieuwe voetbalstadion is een grote randparking aan de Kinepolis de beste oplossing.

Voor de ontsluiting van Zeebrugge wordt eindelijk gekozen voor het spoor met de volledige aanleg van het derde spoor tussen Brugge en de bocht van Ter Doest en de kustvaart. Een nieuwe zeesluis moet er komen in het Verbindingsdok, hierbij moet maximaal ingezet worden op het versterken en versmelten van de verschillende woonwijken, een nieuwe sluis op de locatie van de oude Visartsluis is een historische misser.

Archeologie ligt met nauw aan het hart, elke archeologische site trekt mijn aandacht. Op mijn vraag werd de abdijsite van Ter Doest via georadar in kaart gebracht, in de toekomst wordt er verder opgegraven en hopelijk volgt er een mooi gedocumenteerd bezoekerscentrum