Hans Smets

Hans Smets

Hans Smets

Ik ben 38 jaar en woon in Assebroek.

Wie ik ben :
Bio-ingenieur, ouder in lokale schoolraad, Europeaan in de wereld, vroeger Latijns-Amerikaanse ontwikkelingssamenwerking en Samenhuizen Brugge

 

ik steun onze lijsttrekker voor 110 %. Hij is een belangrijk deel van de politieke toekomst van onze stad.

Ik sta zelf voor volgende realisaties in Brugge om het groene programma mee waar te maken:

  • een stad waar je je jonger kan voelen en je jong mag zijn;  
  • vooruitstrevend woonbeleid: de woonvoorschriften van de stad op een slimme manier veranderen zodat nieuwe woon- en werkvormen sneller kunnen groeien;
  • een cultuurbeleid dat op het huidige niveau blijft:  een vol programma in kwaliteit laten groeien.
  • een toerisme dat consolideert en vergroent;
  • een doordacht winkelplan dat steeds groener wordend verkeer leidt naar de juiste winkels op de juiste plaats ondersteund door één of meer City Depots.  
  • een echt klimaatbeleid: minder uitstoot door auto- en vrachtwagenverkeer op heel het grondgebied, sociaal gecorrigeerde implementatie van duurzame renovatie, coöperaties ondersteunen en wkk's optimaal benutten. Toerismepromotie richten op reizigers die hier met de trein geraken.
  • één nieuw, uitgesproken duurzaam voetbalstadion voor 2 clubs, dat enkel vanaf randparkings benaderd kan worden met bussen, trams en fietsen, dat is alvast 1 stadion uitgespaard.
  • een realistisch beleid voor de haven. Samenwerking met andere havens aangaan zonder een dwingend groeiverhaal.
  • een autoloze zondag is meer dan een autovrij stadscentrum;
  • véél schoolstraten: Kinderen in een veilige omgeving leren dat je ook zonder de wagen ver kan komen. Het onthaast ook de schoolomgeving.
  • brede scholen waar kinderen zo veel als mogelijk kunnen blijven voor een naschoolse activiteit.
  • aangename deelgemeenten: minder sluipverkeer en in samenspraak met bewoners op zoek gaan naar straten die autovrij gemaakt kunnen worden om ook kleine kernen meer leef- en ondernemingsruimte te geven.
  • samenwerking versterken met de deelgemeenten om een verkeersplan uit te werken. Een goed verkeersplan maak je op regionaal niveau, niet in een stad- of gemeentehuis.

 

Soms moet streng opgetreden worden om iedereen te beschermen Daarom wil ik dit beleid invoeren:

  • In Brugge geen bellers of surfers aan het stuur: meer preventie, verhoogde controles en directe bekeuringen.
  • De aankomende versnelde asbestverwijdering en -afvoer moet uitgevoerd worden met respect voor de omgeving. Dit vraagt controle en een beleid met kennis van zaken

Hans Smets

37ste plaats

Ik ben 38 jaar en woon in Assebroek.

Wie ik ben :
Bio-ingenieur, ouder in lokale schoolraad, Europeaan in de wereld, vroeger Latijns-Amerikaanse ontwikkelingssamenwerking en Samenhuizen Brugge

 

ik steun onze lijsttrekker voor 110 %. Hij is een belangrijk deel van de politieke toekomst van onze stad.

Ik sta zelf voor volgende realisaties in Brugge om het groene programma mee waar te maken:

  • een stad waar je je jonger kan voelen en je jong mag zijn;  
  • vooruitstrevend woonbeleid: de woonvoorschriften van de stad op een slimme manier veranderen zodat nieuwe woon- en werkvormen sneller kunnen groeien;
  • een cultuurbeleid dat op het huidige niveau blijft:  een vol programma in kwaliteit laten groeien.
  • een toerisme dat consolideert en vergroent;
  • een doordacht winkelplan dat steeds groener wordend verkeer leidt naar de juiste winkels op de juiste plaats ondersteund door één of meer City Depots.  
  • een echt klimaatbeleid: minder uitstoot door auto- en vrachtwagenverkeer op heel het grondgebied, sociaal gecorrigeerde implementatie van duurzame renovatie, coöperaties ondersteunen en wkk's optimaal benutten. Toerismepromotie richten op reizigers die hier met de trein geraken.
  • één nieuw, uitgesproken duurzaam voetbalstadion voor 2 clubs, dat enkel vanaf randparkings benaderd kan worden met bussen, trams en fietsen, dat is alvast 1 stadion uitgespaard.
  • een realistisch beleid voor de haven. Samenwerking met andere havens aangaan zonder een dwingend groeiverhaal.
  • een autoloze zondag is meer dan een autovrij stadscentrum;
  • véél schoolstraten: Kinderen in een veilige omgeving leren dat je ook zonder de wagen ver kan komen. Het onthaast ook de schoolomgeving.
  • brede scholen waar kinderen zo veel als mogelijk kunnen blijven voor een naschoolse activiteit.
  • aangename deelgemeenten: minder sluipverkeer en in samenspraak met bewoners op zoek gaan naar straten die autovrij gemaakt kunnen worden om ook kleine kernen meer leef- en ondernemingsruimte te geven.
  • samenwerking versterken met de deelgemeenten om een verkeersplan uit te werken. Een goed verkeersplan maak je op regionaal niveau, niet in een stad- of gemeentehuis.

 

Soms moet streng opgetreden worden om iedereen te beschermen Daarom wil ik dit beleid invoeren:

  • In Brugge geen bellers of surfers aan het stuur: meer preventie, verhoogde controles en directe bekeuringen.
  • De aankomende versnelde asbestverwijdering en -afvoer moet uitgevoerd worden met respect voor de omgeving. Dit vraagt controle en een beleid met kennis van zaken